Na czym polega malowanie proszkowe?
Malowanie proszkowe to naniesienie naelektryzowanych cząsteczek farby proszkowej na metalową powierzchnię metalu. Proszek utrzymuje się na powierzchni dzięki ładunkowi elektrostatycznemu, następnie podgrzany do temperatury 140-200°C topnieje i podlega polimeryzacji i tworzy trwałą powłokę.
Co można malować proszkowo?
Malowana proszkowo powierzchnia musi być dobrym przewodnikiem, zatem ten sposób lakierowania przypisany jest do elementów metalowych stali, aluminium, mosiądzu i żeliwa.
Dlaczego malowanie proszkowe?
Powierzchnie malowane proszkowo cechuje kilka walorów, które różnią się od innych metod. Podstawową jest doskonałe krycie– rozpuszczana i polimeryzująca pod wpływem temperatury farba sama okala lakierowaną powierzchnię. Przekłada się to również na ochronę przed utlenianiem metali, czyli m.in. korozję oraz uszkodzeniami chemicznymi i mechanicznymi. Nie bez znaczenia pozostaje walor estetyczny- naniesiony lakier stanowi gładką, pozbawiona zacieków powłokę.
Gdzie malowanie proszkowe znajduje zastosowanie?
Szeroko ujmując temat- wszędzie tam, gdzie mamy do czynienia z elementami metalowymi. W praktyce najczęściej malowane są w ten sposób powierzchnie narażone na trudne warunki atmosferyczne: wszelkiego rodzaju stolarka aluminiowa, okna, drzwi, felgi samochodowe, rowery, grzejniki, banery reklamowe, rynny oraz wiele więcej w zależności od potrzeby.
Czy malowanie proszkowe dotyczy tylko wielkich serii elementów?
Nie, można malować również pojedyncze sztuki. Oferujemy lakierowanie zarówno na skalę przemysłową, krótkie serie oraz jednostkowe elementy.
Czy należy przygotować powierzchnię do malowania proszkowego?
Tak, jednak żeby mieć pewność, że właściwie pomalujemy dostarczone do nas elementy, zajmujemy się tym my sami.
Na jakie kolory można malować proszkowo?
Dostępna jest pełna paleta kolorów RAL, czyli blisko 200 barw o wykończeniach połyskowych, półpołyskowych, matowych i półmatowych.
Malowanie proszkowe a środowisko
Niewątpliwie jest to jedna z bardziej ekologicznych metod lakierowania. Składa się na to kilka czynników: wydajność farb przekładająca się na niższe pylenie; mniejsze zużycie energii przy samym procesie; brak szkodliwych oparów; bezzapachowość; brak potrzeby korzystania ze szkodliwych rozpuszczalników typu nitro czy benzyny.